Софтуер, сцена, скулптура, звук, тяло… и една патица

 

3 интердисциплинарни танцови проекта в ACT Фестивал за свободен театър: 2

 

 

Независимият театър и връзката му с класическите и дигиталните изкуства, новите технологии и съвременния танц ще можем да видим на второто издание на ACT Фестивал за свободен театър: 2.

 

 

В тазгодишната селекция попадат 3 интердисциплинарни проекта, които обогатяват българската свободна сцена с иновативни идеи и концепция, форми и жанрове.

 

 

 

 

Cadaver на Мартин Пенев и Станислав Генадиев (16 ноември, 20.20 часа, Червената къща) е пърформанс-импровизация, изграден върху биологично тяло и софтуер. В представлението тялото на танцьора е облепено с електроди, които под формата на електрически импулс предават напрежението на мускулите към специално разработена компютърна програма, която превръща получените данни в аудио филтри и ефекти. Те се прилагат към запис на гласа на танцьора, деформирайки речта и разкъсвайки я на малки фрагменти. В борба за надмощие плътта притиска, насича и властва над личността (разума, словото). Така от човешкия разум остава да звучи само онова, което тялото желае и плътта започва да твори…

 

 

 

 

Точно обратното се случва в „Азамен” – интерактивен танцов спектакъл на Runabout Project (Албена Баева - интерактивен дизайн, Петя Боюкова – сценография, Стефан Дончев -технически асистент и София Георгиева и Александър Манджуков - хореография и изпълнение), който ще бъде премиерно представен на ACT Фестивал за свободен театър: 2 на 17 ноември от 21.00 часа в Сфумато.

 

 

В него тяло, дигитални технологии, хореография и глас работят заедно, за да изградят отношенията между две тела, две индивидуалности и заобикалящата ги среда. Специално разработените от Албена Баева сензорни костюми с иновативен софтуер и хардуер позволяват на двамата танцьора да записват и манипулират звук в реално време. Те улавят гласа на партньора и с помощта на движенията и техниката осъществяват различни промени – драматургични конфликти помежду си и със заобикалящата ги среда. Чрез тях всеки изгражда желаната от себе си представа за себе си и за другия. Когато и тя се оказва недостатъчна, само човешкото в изкуството може да ни отведе отвъд думите…

 

 

Отвъд мита пък започва новият танцов проект на Мирослав Йорданов medea, чиято столична премиера ще се състои на ACT Фестивал за свободен театър: 2 на 14 ноември от 17:00 часа в Червената къща. Отправната му точка е опустошен свят, населен с фантомни образи и фрагменти, в които още звучи ехото от изпепеляването.

 

 

Чети и: "Колекционер на деца" – психотрилър

 

 

В него човешкото тяло е радикализиран образ на кризата, а обект на изследване е динамиката му в мига на изчезване, програмиран от зададената му тленност. Премиерният спектакъл включва три необичайни дебюта. Професионалният танцьор е заменен с професионалист от друга артистична сфера - скулптура Никола Борисов. Вторият дебют пък ще бъде на една изключителна млада танцьорка - Мирослава Захова. Третият – специалното участие на жива мускусна патица. Тези три присъствия дават възможности за различен поглед и анализ на тялото на сцена, отключват друг пласт в заложената проблематика, обвързан с понятието време в присъствието и заключената в статичността динамика. 

 

 

Харесайте или споделете новината ако Ви е допаднала:

Още Арт