За съспенса или как се скрива бомба под масата

Калин Серапионов - UCS

 

От 24 май до 23 юни 2013 в галерия "Васка Емануилова"

 

 

Платформата за съвременно изкуство "Място за срещи" на галерия "Васка Емануилова" представя изложба, в която са включени работи на едни от активните млади художници на сцената, както и произведения на утвърдени в работата с видео автори. Куратор на изложбата е Владия Михайлова.

 

 

Алфред Хичкок описва един от начините за постигане на съспенс в киното като "теория на бомбата". Под това той разбира, че публиката трябва да бъде емоционално въвлечена в действието, като бъде държана в напрежение. Напрегнатото очакване, както се превежда думата "съспенс" на български, е основен похват в киното, който в изложбата се разглежда като съществен елемент при съставянето на разкази – от масовите медии през рекламите, публичните речи до всекидневните истории.

 

 

Ако основният въпрос в "теорията на бомбата" обаче е кога тя ще избухне, въпросът, който задава изложбата, е „как“: как (и кой) решава къде да постави бомбата?

 

 

Чети и: Юбилейната изложба "Рьорих и България"

 

 

В отделните работи идеята за съспенса е изразена по различен начин: с провокирането на паметта на зрителя (Чиприян Мурешан); хипертеоретизирана е по игрови начин (Любомир Драганов); сведена е до конкретно действие или физически процес (Калин Серапионов, HR-Stamenov); разгледана е като хиперболизация на емоциите (Боряна Росса); проявява се случайно (Камен Стоянов); премахната е от самото действие (Минá Минов); свързана е със съвременната индустрия на красотата (Искра Благоева, Михаил Новаков, Камен Димитров).

 

 

По-голяма част от работите коментират или директно използват езика на киното, като го "превеждат" във формата на видео (и звук).

 

 

Харесайте или споделете новината ако Ви е допаднала:

Още Арт