Галерия Credo Bonum представя "Светлина и култ"

 

Скално-изсечени паметници от източните Родопи

 

 

Заповядайте на откриването на изложбата на Красимир Андонов "Светлина и култ. Скално изсечени паметници от източните Родопи", на 19 юни от 18.30 часа в галерия Credo Bonum.

 

 

Изложбата е част от програмата на Месец на фотографията 2012, организиран от Национално сдружение фотографска академия Янка Кюркчиева.

 

 

Красимир Андонов започва да работи по фотографската серия "Скално-изсечени паметници" през есента на 2009 и продължава досега.

 

 

Първите кадри са направени по платото на Белинташ. Ниското косо осветление на залязващото слънце открива пред очите на автора форми в скалите, невидими през деня. Така той осъзнава светлината като археологически инструмент, чрез който може да търси и «чертае» изсечените от човешка ръка светилища, олтари, пещери и ниши. Красимир Андонов усъвършенства тази техника в продължение на няколко години.

 

 

Снима предимно през нощта с фотокамера, която е четири пъти по-чувствителна от човешкото око (Фотокaмера: Nikon D3s, Oптика: Nikkor f2,8/24-70mm, Nikkor f2.8/28 mm, Nikkor f1,8/85mm, Nikkor f2,8/16mm, Nikkor f4,5-5,6/70-300 mm). За осветление използва насочени фенери и всевъзможни светещи приспособления, с които "рисува" по време на дългите експозиции. Различните цветове на светлината постига с помощта на цветокоригиращи кинофилтри. Впоследствие добавя и дневни кадри към серията. Всички фотографии са без допълнително обработка.

 

 

Източните Родопи са известни като района с най-голяма концентрация на скално-изсечени паметници от древността.

 

 

Маршрутът на Красимир Андонов минава през Белинташ, светилището Харман кая, светилищата при село Татул, село Ковил, село Дъждовница  и село Ночево, Орлови скали, светилището при село Долно Дряново (Западни Родопи) и др.

 

 

В известните култови центрове фотографът съзира художествен обект, който се променя в различните сезони и части на деня, излъчвайки всеки път необикновена красота и мистика. Затова се връща понякога многократно, докато открие подходящия ъгъл или най-благоприятната светлина, с която да улови всяка резка от длето в камъка.

 

 

Освен поразителния естетически ефект серията му има и принос към знанието за тези находки. Снимките представят неизвестни детайли и акценти относно същността на широко познатите култови места.

 

 

В експозицията е селектирана малка част от серията "Скално-изсечени паметници", но проектът е все още в развитие и пътуванията на Красимир Андонов из Родопите продължават.

 

 

Харесайте или споделете новината ако Ви е допаднала:

Още Арт