Предпочитам филмите да поставят определени въпроси

 

Ерик Розенлунд участва с четири филма в "Скандинавско късо съединение"

 

 

Ерик Розенлунд е един от водещите скандинавски режисьори на анимационни филми. През 2007г. „В огледалото” е сред номинираните за „Златна палма” за късометражен филм  на фестивала в Кан. В рамките на „Късо съединение” зрителите ще могат да видят четири негови творби, включени в селекцията „Скандинавско късо съединение”, включително и „В огледалото”. Дни преди началото на фестивала, режисьорът се съгласи да отговори на няколко въпроса специално за българските зрители.

 

 

Какво е чувството да си номиниран за „Златна палма” за най-добър късометражен филм?

 

 

Чувствах се все едно съм спечелил от лотарията. Мечтаеш си за това, но не мислиш, че ще ти се случи. В началото човек не може да повярва. След това изненадата е заменена от скромно чувство за гордост.

 

 

Ти си режисьор и сценарист на твоите филми. Би ли режисирал филм по чужд сценарий?

 

 

Бих се замислил, ако харесам историята. За мен е важен начинът, по който разказваш една история.

 

 

Вече си бил в България като гост на фестивала за късометражно кино „В двореца”. С какво впечатление остана от пребиваването си у нас и от българските режисьори, с които се запозна?

 

 

Хората са страхотни, поне тези, с които се запознах. Мисля, че хората на киното си приличат по целия свят. Всеки работи усилено, за да попадне в среда изпълнена с фестивали, затова когато срещнеш някой станал част от фестивалната програма, той наистина е щастлив.

 

 

Досега имаш само късометражни филми във филмографията си. Готов ли си да снимаш пълнометражен филм?

 

 

Мисля, че да. Трябва да доразвия идеята на моя пълнометражен филм и да напиша сценарий. Досега бях много зает, но предстои да се фокусирам върху това.

 

 

В началото си работил като илюстратор на комикси. Кое е по-трудно - да работиш върху комикс или да снимаш анимационен филм?

 

 

При комиксите трябва да съобразиш рисунката с текста, трябва да се отдадеш и на литературния образец. Много е трудно да създадеш комикс без да използваш думи. Затова при комиксите има човек, който да следи за действията на протагониста. В противен случай на читателите ще им бъде безинтересно и те много бързо ще прелистят страниците, без да вникнат в историята и да усетят съспенса. При анимационните филми режисьорът контролира изцяло действието. Затова той може да си позволи да не използва диалог, за да разкаже своята история.

 

 

Какви филми харесваш?

 

 

Харесвам силни истории, с впечатляваща визия. Предпочитам филмите да поставят определени въпроси, отколкото да дават отговори. Филмите могат да са едно мощно оръжие, което да накара хората да мислят.

 

 

Има ли актьори, с които би искал да работиш, ако снимаш игрален филм?

 

 

Не съм сигурен. За мен беше голямо удоволствие да работя с целия екип на „Без изтриване”. Мисля, че трябва да се запознаеш с хората, преди да поискаш да работиш с тях.

 

 

Какво правиш в момента?

 

 

Сега довършвам поредния си анимационен късометражен филм. След това, мисля че съм готов да се заема с нещо по-мащабно. Имам един игрален проект, който трябва да излезе на светло.

 

 

Харесайте или споделете новината ако Ви е допаднала:

Още Кино & TV