Да бъдеш красива похапвайки

 

Красивата кожа звиси от храната

 

 

Не е тайна, че храненето при различните типове кожа трябва да бъде различно. Спазвайки някои прости препоръки може съществено да подобрите външния си вид и състоянието на кожата си.

 


Суха кожа

 


Възможни причини: недостиг на основни мастни киселини, витамин А и витамин Е, както и недостатъчен прием на течности, на първо място вода.


Опитайте се да изпивате не по-малко от 6 чаши вода на ден. Откажете се от голямото количество пикантни и солени храни, а също и от тестените изделия. 

 

Идеалната закуска е мюсли с мляко. Мюслито съдържа витамините Е и А, необходими за подхранването и доброто състояние на кожата.

 

Непременно включете в менюто си зелен фасул и орехи, карфиол, ориз и говеждо. По-добре се въздържайте от свинското или похапвайте в малки количества.

 

Защо точно тези продукти?

 

Орехите са богати на полезни растителни мазнини. Те са особено необходими за сухата кожа. Карфиолът подобрява обмяната на веществата.

 

Говеждото и телешкото са богати на аминокиселини, които стимулират производството на колаген и еластин, а също така и на витамини от групата В и витамин С. Желязото отговаря за нивото на хемоглобина в кръвта, благодарение на който полезните минерали и витамини стигат до кожата.

 

Не забравяйте и рибата.

 

Рибните ястия са необходими за овлажняването отвътре на сухата кожа.

 


 

Мазна кожа

 

Възможни причини: този проблем е признак за много грешки в храненето, но може да бъде свързан и с действието на хормоните.


Приемайте мултивитамини и минерални добавки с високо съдържание на витамини от група В и цинк. Сведете до минимум употребата на захарни изделия, сладкиши, подправки, полуфабрикати, пържени и мариновани храни

 

 

Яжте много пресни зеленчуци, плодове и пийте не по-малко от 6 чаши вода на ден. Не забравяйте и за билковите чайове, особено за чая от липа и мента. Те подобряват цвета на лицето и помагат при безсъние.

 

Много са полезни ястията от тиква, тъй като те ще компенсират недостига от витамините С, Е, D, PP, а също – от цинк, желязо и магнезий.

 


Бледа кожа

 


Възможни причини: недостиг на желязо и в резултат на това, анемия

 

Включете в менюто си повече листни зеленчуци и плодове, орехи и семки, елда,  нетлъсто месо, яйца и в по-малка степен – риба. Препоръчва се вегетарианците да пият соево мляко, обогатено с витамини, и да приемат витамини от група В.

 

Още Lifestyle