Какво да ядем, за да сме красиви?

 

Няколко съвета по Гастрокозметика

 

 

Има много храни, които са ужасно вкусни, но не са полезни, има и такива, които са необходими за здравето. Mожем да приемаме и храни, които хем са полезни, хем ни правят красиви (отвътре и отвън).

 

 

Aнтиоксидантите в някои продукти пречат на остаряването на нашите клетки. Това в най-голяма сила важи за бетакаротините (богати на витамин А), витамините С и Е и селенът. Специалистите препоръчват да се храним с продукти богати на антиоксиданти, които ще направят кожата ни по - жива и ще се борят с признаците на умора:

 

 

Плодове и зеленчуци

 

Зехтин

 

Сушени плодове

 

Зърнени храни

 

Сини риби

 

 

Има храни, които помагат на кожата ни да се излага на слънце – моркови, домати, манго, тиква и листните зеленчуци. За това, особени когато ходите на плаж си ги осигурете в дневното меню.

 

 

 

 

Същесвуват теории, които обясняват че има храни, като сините риби, които са богати на мазнини, помагащи за смегчаване на вредите от слънчевите лъчи. Така наречената радиация (слънчева) се натрупва през целия ни живот и не може да се отстрани от тялото ни, след като вече веднъж е приета, но с подходяща профилактика могат да се занижат вредните й последици.

 

 

Нека разгледаме Топ 7 на „красивите храни”

 

 

Броколи

 

Има антираково действие, източник на полезен минерали, дезинтоксикира черния ни дроб

 

 

Кафе

 

Смлените му зърна са богати на Dimethyl phythalate

 

 

Зеленчуци със зелени листа

 

Защитават от слънчева радиация

 

 

Моркови

 

Също предпазват от слънчевите лъчи

 

 

Червено грозде

 

Съдържа ресвератрол много силен антиокисдант

 

 

Сини риби

 

Богати са на антиоксиданти и Омега 3 мазнини

 

 

Зехтин

 

Антиоксидант. Препятства сърдечно- съдовите болести

 

 

 

 

Калорийни ограничения

 

 

Няма много разработки по въпроса за калорийните ограничения в менюто ни, но проблемът е много важен, когато се изследва продължителността на живота и остаряването и връзката с калорийните ограничениям в менюто ни.

 

 

Нека вземем пример от японците на остров Окинава. Тук живеят най-висок процент столетници. Ако се погледне хранат им, ще установим, че те приемат с 40% по-малко калории от тези които сме свикнали да срещаме като препоръчителни.

 

 

Съветите тук са следните:

 

 

Поддържайте здравословно теглото си, за да се забави стареенето на клетките.

 

 

Приемайте храни богати на атиоксиданти.  

 

 

Хранете се три пъти на ден, но са възможни и режими с четири или пет дневни хранения.

 

 

Изборът на разкрасяващи храни наричаме Гастрокозметика. Добрият външен зависи от избора на подходящи храни, поднесени в разнообразна и балансирана диета.

 

 

Чети и: Жените вече са по - умни от мъжете

 

 

Харесайте или споделете новината ако Ви е допаднала:

Още Lifestyle