Стоенето седнал убива

 

Ако работите на стол, намерете време да се изправяте

 

 

По празниците, когато всички ви заливат с информация за това как не трябва да прекалявате с храната и алкохола, ние ще обърнем на друг вреден навик, ако можем да така да го наречем. Стоенето дълго време седнал може да не и убие, при това буквално.

 

 

Представете си как сте прекарали един ден седнали – първо на работа, 8 часа, след това на път за дома (седнали в превозно средство),  прибирате се и продължавате на дивана. Колко часа в седнало положение  ви с е събират? Заседналият начин на живот пряко води до увеличаване броя на заболелите от диабет, както и от сърдечно- съдови заболявания. Тук трябва да отбележим и проблемите с наднорменото тегло, както и някои видове рак.

 

 

Учени от Pennington Biomedical Research Center в Лузиана установиха, че хората, които прекарват повече време в седнало положение, са застрашени 54% повече от останалите от смърт причинена от инфаркт. До тези изводи учените стигат, като изследват начина на живот на 17 000 души.

 

 

 

 

Ако прекараме няколко часа седмично във фитнеса ще редуцираме опасността от подобно заболяване, това отбелязва д-р Левайн от този център.

 

 

Когато тялото е в седнало положение и в частност в покой, метаболизмът му се забавя. В същото време организмът е атакуван от високи нива на глюкоза и холестерол.От тази ситуация можем да се спасим кат застанем на крак. Ако сме изправени за по-дълго време успяваме да изгорим 40% повече мазнини, отколкото ако сме седнали, четем още в изследването от Pennington Biomedical Research Center.

 

 

Препоръчва се умерено стоене прав, защото продължителното, както може би знаете също е вредно за здравето- може да доведе до мускулни боли, сърдечно-съдови заболявания, както и разширени вени и проблеми при бременност.

 

 

Чети и: Ангелите на Victoria’s Secret за празниците

 

 

Учените съветват се съчетава работата седнал с изправяне. Целта е да се избегне заседяването. За работещите „на крак” се препоръчва да прекарват поне 10 минути на час в седнало положение. Грижата може да се окаже и в наши ръце. Трябва да обръщаме повече внимание на работния си режим и да полагаме повече грижи за здравето си. При всички случаи ако водите заседнал начин на живот, е добре да намерите време за фитнес, така хем ще сте в по-добра форма, хем ще редуцирате опасностите от болести свързани обездвижването.

 

 

Харесайте или споделете новината ако Ви е допаднала:

Още Lifestyle