С какво се различават СМС-ите на кирилица?

 

Инициативата на БНТ „Пиши на кирилица”, поощрява писането с български букви

 

 

Българска национална телевизия стартира кампанията „Пиши на кирилица”, която цели да се подкрепи писането с български букви в интернет и при ползване на интернет и мобилни услуги. Някои потребители обясняват, че са принудени да пишат съобщения на латиница, за да са сигурни, че съобщението им ще се чете, а и защото на кирилица излиза по скъпо.

 


Почти не остана телефон, който да не може да пише на кирилица, дори и от старите модели. Тази опция, обаче, не е от предпочитаните. С традиционните обяснения, че СМС-ите били по-скъпи. Пени Попов, експерт мобилни комуникации, обясни за БНТ, че не са по-скъпи, просто съдържанието им е по-малко. Тъй като кодирането е 16-битово, за разлика от латиницата и просто СМС-а е 70 символа, вместо 160. Това е технологична наложителност, в цял свят се налага като стандарт.

 


Преди няколко години действително е съществувал такъв проблем, тъй като производителите на мобилни телефони не са използвали унифициран стандарт, който да прави кодирането от телефон на телефон да се предава правилно. Т.е. имало е вероятност СМС-ите да не пристигнат.

 


В момента обаче, всички мобилни оператори у нас и в чужбина, разполагат с необходимата техника, която гарантира, че приетото съобщение ще бъде доставено без промени. Независимо от разликата в марките и поколението телефони. Така че няма съобщение на кирилица, което да не може да се получи, дори на другия край на света.

 

За много производители не е проблем да изпишат върху апарата и къде се намират българските букви. За умните телефони смяната на клавиатурата пък е въпрос на едно докосване. Така неудобствата при писането на СМС-и са сведени до минимум. И не струват като оправдание, пред уважението към получателя.

 

Tochka.bg подкрепя кампанията на БНТ и те призовава: Пиши на кирилица!

 

Още Lifestyle